Съвети за успешна дарителска кампания

Съвети за успешна дарителска кампания

Нека да започнем с това, че даваме насоки на базата на опита, който имаме с дарителската кампания, която ние организирахме.

За наша най-голяма изненада и радост, много хора откликнаха на молбата ни за помощ. Като всеки човек, в началото много се страхувахме и притеснявахме как да подходим, какво да направим. Не стига, че се борихме да запазим ума си, да взимаме най-адекватните решение за лечението на Ники, а и трябваше да излезем пред всички- познати и непознати и да признаем, че имаме нужда от помощ. И то финансова!

В такъв момент първото, което трябва да направиш е да смачкаш егото си. Залогът е твърде голям, за да си мислиш за достойнство, репутация, как ще изглеждам пред хората и т.н. Трябва да спасиш детето си!

Нашата кампания стартира на 24 май. За по-малко от 1 месец не само успяхме да съберем необходимата сума, но и повече. Сумата, която ни трябваше беше близо 200 000 евро!

Най-важното при организирането на дарителска кампания е:

– Да бъде открита дарителска сметка на името на пациента, който ще се лекува – препоръчително е да се проверят условията в няколко банки. В общия случай тази сметка НЯМА такси, но повечето „забравят“ да го приложат. В някои банки отварянето на такава сметка отнема много време, в други става веднага. МНОГО ВНИМАТЕЛНО ПРОЧЕТЕТЕ ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ НА ДОГОВОРА. Някои позволяват плащане само по документи издадени от болницата, не изплащат разходи със задна дата;

– Да бъдат качени още в началото ВСИЧКИ налични документи (епикриза, изследвания), доказващи заболяването и необходимостта от лечение, оферта от болницата, където искате да се лекува Вашият близък;

– Да бъде обяснено ясно и точно какво е заболяването;

– Не започвайте постовете с призиви за споделяне, как не отнема време и било безплатно. Вашата цел е да привлечете внимание и да провокирате дарители;

– Да става ясно колко пари търсите и с колко разполагате;

– Ако не сте наясно каква сума търсите, то кажете кога очаквате оферта от болницата или приблизително какви са очакванията Ви. При първа възможност качете документа;

– Всичко да бъде абсолютно прозрачно – всеки изхарчен лев/евро/долар, да бъде качен разходен документ удостоверяващ какво е платено;

– Веднъж седмично да се качва актуална информация със снимка от сметката – какви постъпления има, колко още са необходими, разходи, ако са правени такива;

– Веднъж седмично да се пуска актуална информация за състоянието на пациента;

– Не прибързвайте с новините, независимо дали са добри или не, докато не са абсолютно сигурни и доказани;

– Намерете доверени хора, които могат да помогнат в администрирането на групата в социалните мрежи;

– Накарайте приятелите Ви да споделят постовете, за да стигнат до повече хора. Да гарантират за Вас! Да кажат „Аз тези хора ги познавам и заставам с името си, че са честни и наистина имат нужда от помощ“. Така ще привлечете още повече последователи и дарители;

– Организирайте базар – отправете апел към хората да дарят вещи или ръчно направени продукти, които да бъдат продавани през групата и приходите да се насочат за лечението;

– Ако сезона позволява, направете физически базар – на оживено място, привлечете съмишленици;

– Опитайте да намерите контакт с местни журналисти –вестници или телевизия, които да разкажат историята Ви. Така ще привлечете внимание;

– Направете профили в платежни приложения като PayPal, Revolute – на хората в чужбина им е по-лесно така да даряват;

– При достигане на необходимата сума, спрете кампанията. Така ще изградите доверие в хората! Ако се наложат допълнителни процедури или лечението се промени, за което ще трябват още средства – отворете кампанията отново. Кажете какво е довело до тази промяна. Най-важното – каква е сумата, която Ви трябва;

– Свържете се с големите фирми и бизнеси в България. Те даряват. Дори има фирми, които имат специално заделен бюджет за дарения.

Свързвате се чрез имейл, пишете молба за дарение от Ваше име и прикачвате всички документи удостоверяващи заболяването, дарителската сметка и офертата от болницата. Важно е да се знае, че фирмите даряват само и единствено при открита дарителската сметка.

– Дарителси кутии. Тези кутии правите лично, като задължително върху кутиите трябва да има снимка на пациента, сметките за дарения, диагноза, необходимата сума за лечение, както и името на фейсбук групата за по-подробна информация. Води се отчет в кой обект на кой адрес има поставена дарителска кутия. При отваряне на кутията се прави приемо-предавателен протокол подписан от свидетели на отварянето. След като сумата от кутията се преведе по дарителската сметка във фейсбук групатата се качва протокола заедно с платежното. Така всичко става прозрачно, точно и ясно за всички дарители. Кутиите са страхотен начин за разпространение на каузата. Местата на които се поставят трябва предварително да се проучат. Трябва да има голям пътникопоток, да бъдат поставени на видно място като не пречат на работния процес на дадения обект.

– НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ДА БЛАГОДАРИТЕ! ❤

НЕ СЕ СТРАХУВАЙТЕ ДА ПОТЪРСИТЕ ПОМОЩ! Ние сме тук, за да окажем съдействие на всеки, който има нужда от него. Това ни е каузата….❤️❤️❤️